Tisková zpráva: Jak mít média na své straně

Tisková zpráva má především informovat. Stačí zajímavé téma, poslat ji správným lidem a o vaší společnosti se bude mluvit. Zní to jako brnkačka? V článku poradíme, jak si naklonit novináře tak, aby právě ta vaše zpráva šla do tisku.
Zaujala Vás naše služba?
nebo zavolejte na: +420 724 734 535

Uvěřejněno: 08.11.2018 Autor:

I novinář je jen člověk

Působí nedostupně a disponuje božskou mocí jedním kliknutím smazat vaši šanci dostat se do médií. Prozradím vám tajemství. I novinář je člověk. Neví, kam dřív skočit. Chodí mu jeden e-mail za druhým. Jeho práce je stresová a rád by v redakci více kolegů. Zjednodušte mu to.

Na předmětu záleží

Správný předmět není tisková zpráva. Takové e-maily končí rovnou v koši. Vezměte z vašeho textu to nejlepší, nejchytlavější a nejlákavější. Shrňte to do pěti slov a je to. Pokud máte skvělý titulek, dejte do předmětu ten.

Tu nejtvrdší munici hned na začátek

Pár vteřin rozhodne. Vyhrajte si s titulkem a prvními třemi větami. Více času nedostanete. Buďte unikátní a napište, v čem tkví váš přínos. Nechtějte prvoplánově propagovat vaši společnost.

Škrtejte

Nejedná se o slohovou práci. Hotový text zkraťte klidně o třetinu. U každého slova se ptejte, zda tam skutečně musí být. Optimální délka je do jedné normostrany. Půlka stačí. Nezapomeňte, že primárním cílem je informovat. Ne strojově, ale milou čtivou formou.

Jsme bytosti vizuální

Vše máte a zbývá jen tlačítko odeslat. Nezapomněli jste na něco? Přiložená fotografie zvýší atraktivitu celé zprávy. Pokud tam není, novinář se nebude namáhat telefonátem, ať fotku dodáte. Raději e-mail smaže. Použijte originální fotografii, nepátrejte ve fotobankách. Ideální velikost souboru je 1 až 1,5 MB.

Kontakty až na prvním místě

Pokud to myslíte s médii vážně, budujte list kontaktů. Jednou za čas zjistěte, kdo sedí v redakcích. E-mail klidně pošlete více příjemcům. Ve skryté kopii. Není větší trapas, než když novinář zjistí, že oslovujete ještě Aničku, Pepu a Vaška.

Rada na závěr

Tiskovou zprávu, nebo i PR článek, vždy dodávejte na zlatém podnose. Psanou lákavě, bez chyb a s fotkou. Nechtějte po novinářích práci navíc. Pokud bude spolupráce s vámi hladká, zapamatují si vás a jednou za čas chybku odpustí.

Míříte do zahraničních médií? Pak dbejte na správný překlad. Byla by škoda vaši snahu zhatit nevhodnou stylistikou. Novináři tu nejsou proto, aby cokoli opravovali. Skvělý text má větší šanci uspět.

Přečtěte si také, jak po sobě kontrolovat texty.



Kalkulaci připravíme nejpozději do 60 minutBude se Vám věnovat

Probíhá nahrávání 0%
Vít Prošek

Věnuji se výuce jazyka, překladatelství a publikační činnosti více jak 10 let.


Proč službu od Profipřeklady?

Profesionální kvalita, maximální rychlost a příjemné ceny – to jsou profipřeklady.cz!

  • Rychlost. Odpověď na svou poptávku obdržíte během téhož pracovního dne. (Obvykle v řádu hodin či minut!)
  • Kvalita. Klademe důraz na maximální kvalitu poskytovaných služeb.
  • Zkušenosti. Díky mnohaletým zkušenostem si poradíme i s náročnými odbornými texty.
  • Profesionalita. Naši překladatelé se specializují na širokou škálu oborů.
  • Prověření překladatelé. Spolupracujeme pouze se spolehlivými a zkušenými překladateli.
  • Rodilí mluvčí. Korektury textu provádějí rodilí mluvčí.
Reference
Je lepší škobrtnout nohama než jazykem. (Zenón z Kytia)